24 lutego, 2024

InPlusMarket

Biznes Rynki Gospodarka

Koszt wynajęcia billboardów

2 min read

Koszt billboardów uzależniony jest od dostępu do powierzchni reklamowej i wyklejeniem tablic. Stawki za oferowanie swoich billboardów uzależnione jest od kilku czynników jak lokalizacja, pora roku, oświetlenie nośnika oraz czasu trwania kampanii reklamowej. Z tego artykułu dowiesz się ile kosztuje wynajem billboardów.

Czynniki wpływające na wynajęcie billboardów

Ceny wynajmu billboardów zazwyczaj wyższą są na wiosnę oraz na jesień. Jest to uzależnione od wzmożonego popytu na taką formę reklamy. Jednak są pewne wyjątki od tej reguły, jak na przykład wielki koncern organizuje kampanie latem lub w innym przypadku zimą. W ten sposób przyczynia się do zmniejszenia ilości wolnych tablic, a to powoduje podwyższenie ich cen. Kolejnym czynnikiem wpływającym na cenę billboardów są wybory parlamentarne, samorządowe lub prezydencki. Podczas tego typu wielkich wydarzeń dostępność billboardów znacznie maleje, a tym samym ich cena się zwiększa.

Cena wynajmu billboardów na Polskim rynku

Wprowadzenie standardów rozmiarowych dla billboardów pozwoliło na ujednolicenie ich wymiarów w przestrzeni publicznej. Możemy spotkać tablice o wymiarze 12 metrów kwadratowych oraz do 18 metrów kwadratowych. Jeżeli uwzględnimy wszystkie nośniki reklamy outdoorowej, to takim zdecydowanym liderem na Polskim rynku są Citylighty. Standaryzowane tablice billboardowe to około 34% wszystkich dostępnych nośników reklamy zewnętrznej. Razem z citylightami to prawie 75%, a to oznacza, że 3/4 nośników reklamowych w Polsce stanowią billboardy o wymiarach 12 oraz 18 metrów kwadratowych. Cena jest głównym wyznacznikiem dla osoby decydującej się na umieszczenie swojej oferty reklamowej na billboardach. Dlatego warto dokładnie przyjrzeć się ile kosztuje umieszczenie na nich reklamy. Warto również brać pod uwagę, że każda kampania cechuje się innym charakterem. Dlatego całkowity jej koszt można przedstawić klientowi tuż po zakończeniu zlecenia. Są przypadki, kiedy wycena może być niższa niż pierwotnie zakładano.

Cena  reklamy na standardowym billboardzie

Standardowe billboardy mają powierzchnię użytkową do 12 metrów kwadratowych. Ich całkowity rozmiar to od 5,04 do 2,38 metra. Tego typu billboardy wykorzystuje się zazwyczaj w lokalnych, jak i ogólnopolskich kampaniach reklamowych. Większość wyposażona jest w oświetlenie, tak by były widoczne również w nocy. Ten ty jest alternatywa dla większych 18-metrowych tablic reklamowych. Czasami dla dobra kampanii reklamowej ważniejsze jest ilość tablic niż ich rozmiar.

Zobacz więcej na: https://billboardy360.pl/tablice-reklamowe/kalisz/

Copyright © InPlusMarket - Biznes Rynki Gospodarka All rights reserved. | Newsphere by AF themes.